Certificats de Dispositiu emprats
Certificats emprats:
- Certificat de Seu electrònica:
- Certificat emès per l'Agència Catalana de Certificació amb el propòsit d'identificar i garantir la comunicació segura amb la seu electrònica de la Diputació de Barcelona. - Certificat de segell electrònic del registre electrònic:
- Certificat emès per l'Agència Catalana de Certificació amb el propòsit d'identificar i autenticar l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada utilitzat per realitzar la signatura dels rebuts emesos pel Registre electrònic de la Diputació de Barcelona. - Certificat de servidor d'aplicacions vinculades a la Seu:
- Certificat emès per l'Agència Catalana de Certificació amb el propòsit d'identificar i garantir la comunicació segura amb el servidor d'aplicacions de la Diputació de Barcelona vinculades a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona - Certificat de servidor del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona:
- Certificat emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre - Reial Casa de la Moneda amb el propòsit d'identificar i garantir la comunicació segura amb el servidor d'aplicacions de la Diputació de Barcelona vinculat al servei del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. - Certificat d'Aplicacions del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona:
- Certificat emès per l'Agència Catalana de Certificació amb el propòsit de realitzar la signatura individual dels anuncis publicats a l'edició del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Està vinculat a una aplicació i actua de manera síncrona, pel que no requereix la intervenció de cap operador, equival a un tampó de l'ens o departament.
Eines de validació de certificats:
- El Consorci d’Administració Oberta de Catalunya ofereix l’eina següent per a la validació d’un certificat o d’una signatura: https://signasuite.aoc.cat/signasuite/validateCertificate/
- El Ministeri de Política Territorial i Administració Pública, ofereix l'eina següent per a la validació de certificats i signatures: https://valide.redsara.es
Resum dels protocols de seguretat del Registre Electrònic
La gestió de seguretat del Registre Electrònic té els fins següents:
- Identificar, autenticar i, en el seu cas, autoritzar l'accés als sistemes d'informació.
- Identificar de manera fefaent a remitent i destinatari de les comunicacions electròniques.
- Controlar l'accés per restringir la utilització i l'accés a dades i informacions a les persones autoritzades i protegir els processos informàtics davant manipulacions o alteracions no autoritzades.
- Mantenir la integritat de la informació i els elements del sistema, per tal de prevenir alteracions o pèrdues de dades i informacions.
- Garantir la disponibilitat de la informació i de les aplicacions emprades.
- Prevenir la interceptació, alteració i accés no autoritzat a la informació.
- Gestionar les incidències de seguretat.
- Auditar i controlar la seguretat.
L'aplicació de Registre Electrònic de la Diputació de Barcelona, desenvolupada d'acord amb metodologies actuals, acompleix els fins descrits mitjançant la utilització d'estàndards reconeguts i tecnologies provades.