Cultura. Sol·licitud de subvencions per a orquestres simfòniques o de cambra de caire professional i estable per a la temporada 2024/2025.


Què permet

Presentar la documentació requerida per a sol·licitar subvencions, mitjançant el procediment de concurrència competitiva, destinades a finançar projectes i activitats de les orquestres simfòniques o de cambra, estables i professionals que tinguin la seu social a la província de Barcelona (excepte Barcelona ciutat).

Es pot accedir a les bases de la convocatòria 202420245120015423 a http://www.diba.cat/web/cultura/subvencions.

Qui ho pot demanar

Les persones jurídiques privades, no lucratives, és a dir, sense afany de lucre, legalment constituïdes i degudament inscrites en el registre corresponent, que gestionen orquestres simfòniques o de cambra estables i professionals, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i reuneixin els requisits següents:

  • Tenir la seu social o ser orquestra resident en algun municipi de la província de Barcelona (excepte Barcelona ciutat).

  • Fer un mínim de 8 concerts oberts al públic entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost 2025, dels quals en un 50 % hi ha d’intervenir tota la formació orquestral, i a la resta hi ha d’intervenir un nombre mínim de 6 músics per actuació.

  • Haver dut a terme l’activitat musical, com a mínim, durant les tres temporades anteriors a la de l’any de concessió de la subvenció, amb un mínim de 8 concerts per temporada.

  • Que l’activitat objecte de la subvenció es faci majoritàriament a Catalunya.


Quan es pot demanar

Entre el 15 de gener i el 20 de febrer de 2025.

Quina documentació cal aportar

1. Projecte o activitat a realitzar per al qual es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat.

2. Pressupost per al projecte pel que es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat.

3. NIF de l’Entitat.

4. Inscripció registral de l’entitat, amb la composició de la Junta Directiva i la seva data de renovació.

5. Escriptura de constitució i/o document privat de constitució o adaptació, incloent Estatuts i/o aquella en la que consti el darrer objecte social.

6. Poders de representació.

7. Acord o conveni signat en el cas de les orquestres residents.

8. Altres documents que el beneficiari consideri adient aportar (memòria ampliada i detallada del projecte, programes de mà o cartell de la temporada 2024/25, si ja se’n disposa, o de la darrera edició, pla de comunicació o dossier de patrocini, si se’n disposa, memòria del projecte de residència al municipi o a l’equipament, si se’n disposa).

Aquesta documentació es pot presentar en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya.

El formulari electrònic de sol·licitud conté les declaracions responsables necessàries perquè l’entitat concurrent pugi manifestar que compleix els requisits previstos en la convocatòria i que disposa de la documentació que els acredita.

Amb la signatura electrònica del formulari, el representant legal de l’entitat, presenta la sol·licitud i es fa responsable de tot el que s’hi declara d’acord amb la convocatòria.

Com es pot presentar

Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.

Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Tramitació electrònica


Accedeix

Quin cost té

És gratuït.