Presentació de la sol·licitud de subvencions destinades a finançar activitats de cultura popular i tradicional, organitzades per entitats culturals sense finalitat de lucre durant l’any 2025
Què permet
Presentar la documentació per a sol·licitar subvencions, mitjançant el procediment de concurrència competitiva, destinades a subvencions destinades a finançar activitats de cultura popular i tradicional, organitzades per entitats culturals sense finalitat de lucre durant l’any 2025.
L’objectiu de la convocatòria és recolzar activitats de cultura popular i tradicional, la qual es caracteritza pel seu caràcter popular, propi, exclusiu, antic i local, on resulta transcendent articular el camp simbòlic i identitari. La cultura popular i tradicional fa referència a la història i al patrimoni històric, artístic i festiu, i alguns dels seus elements són de caràcter mític o ritual, i exerceix funcions socials.
Es pot accedir a les bases de la convocatòria 202520255120015453 a http://www.diba.cat/web/cultura/subvencions.
Qui ho pot demanar
Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones jurídiques legalment constituïdes i que hagin de realitzar l’activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS) i, reuneixin el requisit de què consti al seus estatuts el fet de ser associacions, fundacions o entitats sense finalitat de lucre de caràcter cultural amb seu a la província de Barcelona.
Queden excloses les associacions de veïns, els partits i associacions polítiques i sindicals, els col·legis professionals i, en general, aquelles entitats que aborden els aspectes culturals de forma secundària en les seves activitats. Tampoc podran ser beneficiàries entitats que agrupen altres associacions (Federacions, Coordinadores, Agrupacions...), per tenir una convocatòria pròpia de subvencions.
Quan es pot demanar
Entre el 5 de febrer i el 6 de març de 2025.
Quina documentació cal aportar
- Memòria activitats
- Pressupost
- Poders de representació
- NIF
- Escriptura de constitució o Estatuts
- Ampliació Memòria Activitats
- Inscripció registral o inscripció
- Altres documents complementaris a la sol·licitud
Com es pot presentar
Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.
En el cas que el formulari electrònic de sol·licitud no el signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, caldrà adjuntar al formulari electrònic els poders de representació o certificat expedit pel Secretari/ària de l’entitat que acrediti la representació legal de l’entitat de la persona que signa electrònicament el formulari electrònic de la [sol·licitud/acceptació/execució/justificació/audiència], sinó s’ha aportat en fases anteriors a la pròpia convocatòria.
Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als quals es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tramitació electrònica
Quin cost té
És gratuït.