Presentació de la justificació voluntària de les subvencions a entitats representatives dels diferents sectors i teixits culturals per a activitats impulsades dins la demarcació de Barcelona durant el 2025
Què permet
Presentar la documentació requerida per a la justificació voluntària de les subvencions destinades a donar suport a activitats impulsades a la demarcació de Barcelona per entitats representatives dels diferents sectors i teixits culturals i/o dels seus professionals durant el 2025.
Qui ho pot demanar
Les persones jurídiques, legalment constituïdes, que hagin rebut la concessió d’una subvenció de la convocatòria 2025 destinada a donar suport a activitats impulsades a la demarcació de Barcelona per entitats representatives dels diferents sectors i teixits culturals i/o dels seus professionals.
Quan es pot demanar
Entre el 14 d’octubre i el 15 de novembre de 2025.
Quina documentació cal aportar
Les bases específiques reguladores i el model normalitzat estan disponibles a https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania
OPCIÓ A: Compte justificatiu simplificat, i contindrà:
1) Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.
2) Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte que, segons el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS, ha de contenir:
• Un balanç econòmic final d’ingressos i despeses que integren el cost total de l’activitat.
• Una relació classificada de les despeses que haurà d’incorporar la següent informació: identificació del concepte de la despesa, creditor, import de la factura, data d’emissió, data de pagament i percentatge imputat a la subvenció.
S’haurà de justificar el cost total de l’activitat, amb indicació de si aquest ha estat finançat amb càrrec a la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona, amb fons propis del beneficiari o amb càrrec a subvencions rebudes d’altres ens concedents per a la mateixa finalitat.
3) Una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica. Els documents justificatius a presentar seran factures, minutes o altres documents amb valor acreditatiu equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Aquests documents hauran de reunir tots els requisits legals exigibles i en ells es descriurà amb claredat l’activitat a que es refereixen.
OPCIÓ B: Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:
1) Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.
2) Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb el contingut mínim de l’article 74.5 RLGS, que contindrà com a mínim un estat representatiu de la totalitat de les despeses i dels ingressos de les activitats subvencionades, degudament agrupades, amb indicació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions produïdes.
La memòria econòmica haurà d’anar acompanyada d’un informe emès per un/a auditor/a de comptes designat/da d’acord amb allò previst a l’article 74.2 RLGS.
L’auditor de comptes, que haurà d’estar inscrit en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes, revisarà el compte justificatiu amb l’abast que s’estableix a l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig.
En totes dues opcions:
- Caldrà presentar la documentació gràfica o digital de l’esdeveniment de l’any 2025, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.
- Caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada dins del període d’execució establert a la base 4 i ha d’estar efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
Com es pot presentar
Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.
Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Tramitació electrònica
Quin cost té
És gratuït.

