Justificació de subvencions, en règim de concurrència competitiva, atorgades per l’Àrea de Feminismes i Igualtat destinades a finançar projectes en matèria de feminismes i igualtat a favor d’entitats sense finalitat de lucre, durant el 2024


Què permet

Presentar la documentació requerida per a justificar les subvencions en règim de concurrència competitiva, destinades a finançar projectes d’interès públic o social que tinguin per finalitat la promoció i el foment dels drets de les dones; l’abordatge, prevenció i reparació de les violències masclistes; el suport a les persones LGTBI+ i la lluita contra l’LGTBI-fòbia; la promoció de l’ocupació de les dones; les iniciatives integrals contra la feminització de la pobresa i contra la precarietat, i la incorporació a les entitats d’eines de planificació de polítiques d’igualtat i de prevenció de les violències masclistes, o per raó de sexe, orientació sexual i identitat i expressió de gènere en l’àmbit laboral per al 2024.

Qui ho pot demanar

Les entitats que han obtingut subvenció segons les dades contingudes en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de data 4 d’octubre de 2024.

Quan es pot presentar

Entre el 2 de gener i el 3 de març de 2025.

Quina documentació cal aportar

Els models normalitzats de justificació específics, en format PDF i signats digitalment, que podeu trobar a https://www.diba.cat/web/igualtat-ciutadania/subvencions-a-entitats-2024

S’han previst les següents 3 opcions per a justificar les subvencions:

1) Per a subvencions de més de 3.000 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

  • A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

  • B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

  • C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. La mostra estarà conformada pels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica i hauran de representar com a mínim el 50% de l’import de la subvenció concedida. Si aquests justificants no conformen almenys el 5% de tots els justificants del cost, es demanaran justificants addicionals fins a arribar a aquest percentatge.

  • D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

2) Per a les subvencions d’import fins a 3.000,00 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

  • A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

  • B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

  • C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. L’entitat haurà de presentar, com a mínim, el justificant de la despesa d’import més elevat imputada a la subvenció concedida.

  • D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

3) Per a qualsevol subvenció concedida independentment del seu import (les 2 opcions anteriors es podran substituir per aquesta 3a opció independentment de l’import de la subvenció concedida), Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:

  • A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

  • B. Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb el contingut mínim de l’article 74.5 RLGS, que contindrà com a mínim un estat representatiu de la totalitat de les despeses i dels ingressos de les activitats subvencionades, degudament agrupades, amb indicació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions produïdes. La memòria econòmica haurà d’anar acompanyada d’un informe emès per un/a auditor/a de comptes designat/da d’acord amb allò previst a l’article 74.2 RLGS.

  • C. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.


Com es pot presentar

Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.

En el cas que el formulari electrònic de sol·licitud no el signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, cal adjuntar al formulari electrònic els poders de representació o el certificat expedit pel secretari de l’entitat que acrediti la representació legal de l’entitat de la persona que signa el formulari electrònic de la sol·licitud, si no s’ha aportat en fases anteriors a aquesta convocatòria.

Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als quals es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tramitació electrònica


Accedeix

Quin cost té

És gratuït.