Sol·licitud per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, de l’Àrea de Feminismes i Igualtat, destinades a finançar projectes en matèria de feminismes i igualtat a favor d’entitats sense finalitat de lucre, durant el 2025
Què permet
Sol·licitar subvencions, en règim de concurrència competitiva, destinades a finançar projectes o activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat la promoció i el foment dels drets de les dones; l’abordatge, prevenció i reparació de les violències masclistes; el suport a les persones LGTBI+ i la lluita contra l’LGTBI-fòbia; la promoció de l’ocupació de les dones i la lluita contra la feminització de la pobresa i la precarietat, i la incorporació a les entitats d’eines de planificació de polítiques d’igualtat i de prevenció de les violències masclistes, o per raó de sexe, orientació sexual i identitat i expressió de gènere en l’àmbit laboral per al 2025.
Qui ho pot demanar
Les persones jurídiques privades no lucratives, legalment constituïdes, que duguin a terme l’activitat que fonamenta l’atorgament de la subvenció, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions incloses en les bases específiques de la convocatòria, i que compleixin la resta de requisits que s’hi estableixen.
Han de ser entitats privades sense ànim de lucre inscrites en el registre corresponent, amb domicili social o delegació permanent en un municipi de la demarcació de Barcelona.
En queden excloses les sol·licituds presentades per entitats que desenvolupin activitats de caràcter mercantil o que siguin entitats mercantils, així com les presentades per entitats que estiguin incloses en el Pla estratègic de subvencions 2025 de l’Àrea de Feminismes i Igualtat com a beneficiàries d’una subvenció nominativa.
Quan es pot presentar
Entre el 5 i el 25 de juny de 2025.
Quina documentació cal aportar
La documentació que cal aportar és la següent:
- La memòria i el pressupost del projecte o activitat per al qual es demana la subvenció, d’acord amb els models normalitzats, que es poden trobar a https://www.diba.cat/ca/web/politiques-igualtat/subvencions
Si no s’ha presentat la declaració responsable que la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat ha estat presentada com a màxim en els darrers cinc anys, i que continua vigent i sense modificacions (tant perquè aquesta documentació no es va aportar en convocatòries anteriors com perquè ha estat modificada o no continua vigent), cal presentar:
- Targeta d’identificació fiscal de l’entitat peticionària (NIF).
- Escriptura de constitució o adaptació en la qual consti el darrer objecte social o els estatuts, degudament inscrits en el registre corresponent.
- Inscripció registral de l’entitat en el registre corresponent.
En el cas que el formulari electrònic de sol·licitud no el signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, cal presentar:
- Poders de representació o certificat expedit pel secretari de l’entitat, signat electrònicament, que acrediti la representació legal de l’entitat de la persona que signa electrònicament la sol·licitud.
En el cas que l’entitat sol·licitant no autoritzi expressament la Diputació de Barcelona perquè verifiqui el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, cal presentar:
- Les certificacions d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Com es pot presentar
Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.
Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Tramitació electrònica
Quin cost té
És gratuït.