Presentació de la sol·licitud de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a entitats ambientals sense ànim de lucre per al desenvolupament de projectes i activitats destinats a l’educació i sensibilització ambiental i a la participació ciutadana per accelerar la transició ecològica en l’àmbit local a la província de Barcelona (2025-2026)


Què permet

Presentar la documentació requerida per a la sol·licitud de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a entitats ambientals sense ànim de lucre, per al desenvolupament de projectes i activitats destinats a l’educació i sensibilització ambiental i a la participació ciutadana per accelerar la transició ecològica en l’àmbit local a la província de Barcelona (2025-2026).

Qui ho pot presentar

Les associacions, fundacions, cooperatives i altres entitats sense ànim de lucre, domiciliades a Catalunya, que desenvolupin projectes, activitats i serveis sobre medi ambient en municipis de la província de Barcelona de menys de 300.000 habitants i que complementin la competència municipal en els àmbits temàtics objecte de la convocatòria mitjançant les activitats o els projectes a subvencionar.

Quan es pot demanar

Entre el 24 de febrer i el 27 de març de 2025.

Quina documentació cal aportar

a. Formulari electrònic de sol·licitud de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona, signat pel representant legal de l’entitat, amb certificat electrònic de representació de l’entitat o certificat electrònic personal.

b. Memòria del projecte o activitat per a què es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar al lloc web https://www.diba.cat/web/mediambient/subvencions-entitats-2025-2026 (annex 1).

c. Pressupost previst per al projecte o activitat per a què es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar al lloc web https://www.diba.cat/web/mediambient/subvencions-entitats-2025-2026 (annex 2), que inclou la declaració de les subvencions, els patrocinis, els mecenatges o altres ingressos previstos per a la mateixa finalitat.

d. Carta/es de suport dels ajuntaments o qualsevol altra documentació acreditativa amb el logotip oficial de l’ens local, signada electrònicament, que detalli la contribució del projecte o activitat presentada a les polítiques ambientals locals, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar al lloc web https://www.diba.cat/web/mediambient/subvencions-entitats-2025-2026 (annex 3).

e. Documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat i de la seva representació legal, en cas que no l’hagi aportada en anteriors convocatòries o bé perquè aquesta documentació ha estat modificada o no continua vigent:

• Targeta d’identificació fiscal de l’entitat peticionària (NIF).

• Escriptura o document privat de constitució o adaptació, incloent-hi els estatuts o aquella documentació en la qual consti el darrer objecte social. Alternativament, certificat d’estar inclosa al Registre d’Entitats de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya.

• Inscripció registral de l’entitat, amb la composició de la Junta Directiva i la seva data de renovació.

f. En el cas que la sol·licitud no la signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, cal, a més, adjuntar a la sol·licitud els poders de representació o el certificat expedit pel secretari de l’entitat que acrediti que la persona que signa electrònicament la sol·licitud és la representant legal de l’entitat, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar al lloc web https://www.diba.cat/web/mediambient/subvencions-entitats-2025-2026 (annex 4).

Com es pot demanar

Des d'aquesta mateixa fitxa heu d'accedir, amb la signatura electrònica (certificat digital, IdCAT Mòbil o Cl@ve), a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari de sol·licitud seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació exigida al model de sol·licitud.

Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Tramitació electrònica


Accedeix

Quin cost té

És gratuït.