Sol·licitud per a la concessió de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre que gestionen habitatges d’inserció social per al 2025.


Què permet

Sol·licitar subvencions, en règim de concurrència competitiva, atorgades per la Gerència de Serveis Socials de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, destinades a finançar els equips de suport psicosocial i educatiu de les entitats que gestionen habitatges d’inserció social que tenen com a finalitat acollir en un habitatge digne persones en situació d’exclusió social o en risc durant el 2025.

Qui ho pot demanar

Les entitats privades sense afany de lucre legalment constituïdes que gestionen habitatges d’inserció social de la província de Barcelona, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions incloses en les bases específiques de la convocatòria i compleixin els requisits següents:

1.Els pisos gestionats per les entitats sol·licitants han d’estar adherits a la Xarxa d’habitatges d’inserció social (XHIS) a 2 de gener de 2025.

2.Els habitatges destinats a inserció social per als quals se sol·licita la subvenció han d’estar situats a la província de Barcelona.

3.Les entitats han de comptar amb el suport explícit del municipi on està ubicat l’habitatge.

4.Les entitats han de prestar suport psicosocial a les persones que viuen a l’habitatge per al qual se sol·licita la subvenció.

Aquestes entitats han d’estar inscrites en el registre públic corresponent i han de tenir la seu social o delegació permanent a la província de Barcelona. En queden excloses les entitats de caràcter mercantil.

Quan es pot presentar

Entre el 2 i el 24 de gener de 2025.

Quina documentació cal aportar

La documentació exigida a les bases específiques reguladores, disponibles a https://www.diba.cat/web/benestar/subvencions-entitats-xarxa-habitatge-2025.

Com es pot presentar

Des d'aquesta mateixa fitxa, heu d'accedir, amb idCAT Mòbil, amb certificat digital personal (idCAT, DNIe, FNMT, etc.) o amb Cl@ve, a la tramitació electrònica de la Diputació de Barcelona, emplenar el formulari corresponent seguint les instruccions i adjuntar-hi la documentació necessària.

Aquesta tramitació electrònica es fa d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.


Tramitació electrònica


Accedeix


Quin cost té

És gratuït.