Portal de tramitació (PMT): expedients
Com fer una sol·licitud?
A través de l’apartat ‘Convocatòries actives’ de la barra de navegació del Portal de tramitació (PMT) podeu seleccionar la convocatòria que us interessi per a:
- Consultar els recursos disponibles i les condicions de sol·licitud, i afegir-los a favorits.
- Crear sol·licituds: cerqueu i assenyaleu els recursos del vostre interès, i genereu els esborranys tots a l’hora. Per editar, signar i presentar els esborranys generats aneu a l’apartat ‘Inici-Avisos / Esborranys’.
Des de l’opció ‘Expedients’ podeu consultar els tràmits presentats, obtenir el rebut i fer el seguiment de la fase i estat de tramitació.
Com fer una justificació de despeses?
En tractar-se d’un tràmit relacionat amb l’expedient, cal fer-lo des de l’opció menú “Expedients”, botó “Fer tràmits (per ens)”. En el moment que l’ens presenta el tràmit de justificació de despeses automàticament es fa l’apunt de registre al Registre electrònic de documents de la Diputació de Barcelona.
En el cas de les justificacions de despeses, també qualsevol usuari local del Portal de tramitació pot preparar-ne de noves, editar-les i consultar l’estat de tramitació, i únicament els interventors i els secretaris-interventors tenen assignades les funcions de signatura i presentació de les justificacions. També, en cas de delegació i substitucions temporals dels interventors locals, es poden habilitar altres signataris.
Com fer l’acceptació d’un ajut?
El tràmit electrònic d’acceptació permet als ens locals comunicar a la Diputació de Barcelona l'acceptació dels ajuts concedits en el marc d’una convocatòria determinada. L'acceptació comporta la conformitat amb tots els termes de la concessió i les condicions d’execució.
Sol·licitud general i sol·licitud de renúncia
Entre les operacions que podeu realitzar en la gestió d’un expedient a través del PMT trobareu la ‘Sol·licitud general’. Aquesta operació no es correspon amb cap tràmit específic de les fases de gestió (sol·licitud, valoració, formalització, justificació i finalització), i esdevé una via alternativa dels ens locals per comunicar a la Diputació de Barcelona aspectes de caràcter general que puguin afectar un expedient com, per exemple, la sol·licitud de pròrroga.
També disposeu d’un tràmit per a la gestió de renúncies d’actuacions aprovades (‘Sol·licitud de renúncia’) que es troba disponible en els expedients que es troben en la fase ‘Formalització/Aprovada’.
Més informació: Manual de tramitació