Seguiment i millora: la satisfacció i les expectatives dels governs locals
La Diputació de Barcelona ha reforçat el sistema per a explorar la demanda i la valoració realitzades pels governs locals sobre els catàlegs de la Xarxa de Govern Locals, amb l'objectiu últim de consolidar l'alineació anual dels recursos oferts amb les expectatives i necessitats reals i canviants dels usuaris. En aquest context es va dissenyar el sistema de detecció de les expectatives i necessitats dels governs locals, posat en marxa l'any 2014, a través del qual la Diputació de Barcelona realitza una enquesta cada certs anys als secretaris municipals i enquestes periòdiques sobre les assistències finalitzades dels Catàlegs de la Xarxa de Governs Locals dels successius Catàlegs. Les enquestes periòdiques incorporen varies preguntes (de 0 a 10) diversos atributs de qualitat de l'actuació (que han anat evolucionant al llarg dels anys) i una darrera pregunta oberta: "Finalment, què creieu que es podria millorar del recurs atorgat?".
Per tant, anualment s'analitzen, per mitjà de les diverses enquestes, la satisfacció i la valoració del catàleg expressades pels governs locals, alhora que se'n publiquen els principals resultats. Es fa un pas més, doncs, en la voluntat d'incrementar la transparència, la rendició de comptes i la millora contínua en la prestació de les competències de la Diputació de Barcelona.
