P4. Programes específics. Execució i justificació de despeses

Programes específics 2024-2027


Autonomia local 2.0


Extraordinari d'autonomia local


Governança comarcal


Lluita contra l’edatisme envers les persones grans


Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026


Programa específic Autonomia local 2.0. Justificació.


Què permet?

Trametre a la Diputació de Barcelona la justificació de despeses dels ajuts atorgats en el marc del Programa específic d’autonomia local 2.0.


Qui el pot realitzar?

Ens destinataris dels ajuts.

Poden fer el tràmit les persones següents:

  • Interventor/a.
  • Secretari-interventor/Secretària-interventora.
  • Persones en qui els anteriors hagin delegat.
  • En cas d’absència acreditada dels anteriors, el secretaria/ària de l’ens i, en cas d’absència d’aquest, l’alcalde/essa o el president/a de l’ens.

Quan es pot realitzar?

S’estableixen els períodes de justificació següents:

  • Justificació voluntària: del 2 de gener de 2025 al 30 de novembre de 2025.
  • Justificació final: del 2 de gener de 2026 al 30 d’abril de 2026

Aquells ens locals que acceptin l’ajut tàcitament i/o que renunciïn al pagament avançat, no obstant, han de justificar la despesa en els períodes següents:

  1. Import periodificat per a l’any 2024:
    • Justificació final: del 2 de gener de 2025 al 30 d’abril de 2025.

  2. Import periodificat per a l’any 2025:
    • Justificació voluntària: del 2 de gener de 2025 al 30 de novembre de 2025.
    • Justificació final: del 2 de gener de 2026 al 30 d’abril de 2026.

Quina documentació cal aportar?

Model normalitzat P4-005-24.


On i com es fa?

Cal tramitar la justificació electrònicament a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions "PMT".


Quan es dona resposta?

La Diputació de Barcelona realitza els pagaments, amb caràcter general i si escau, en el termini de 30 dies des de l'entrada de la documentació.


Quin seguiment es pot efectuar?

Mitjançant el Portal es pot consultar l'estat de tramitació de l’acceptació. Els estats són:

  • Lliurada: Des del moment en què és tramesa per l'ens destinatari i fins a la seva revisió per part de la Diputació de Barcelona a efectes de determinar o no l'existència de defectes esmenables.
  • Pendent d'esmena: Des del moment en què la Diputació efectua un requeriment d'esmena a l'ens, en haver detectat, durant la revisió de l’acceptació, l'existència de defectes esmenables.
  • En curs: Des del moment en què la Diputació finalitza la revisió, en no haver-se detectat defectes esmenables.

Quina és la normativa aplicable?

Règim regulador del Programa específic d’autonomia local 2.0.


Quin és el calendari de gestió de la convocatòria?

Vegeu el calendari de gestió en aquest enllaç.



Iniciar el tràmit




Programa específic Extraordinari d'autonomia local. Justificació.


Què permet?

Trametre a la Diputació de Barcelona la justificació de despeses dels ajuts atorgats en el marc del Programa específic extraordinari d’autonomia local.


Qui el pot realitzar?

Ens destinataris dels ajuts.


Quan es pot realitzar?

S’estableixen els períodes de justificació següents:

  1. La despesa periodificada en l’anualitat 2023 s’ha de justificar entre el 2 de gener de 2024 i el 30 d’abril de 2024.
  2. La despesa periodificada en l’anualitat 2024 s’ha de justificar en els períodes següents:
    • El primer període és voluntari, i s’inicia el 2 de gener de 2024 i finalitza el 30 de novembre de 2024.
    • El segon període és final, i s’inicia el 2 de gener de 2025 i finalitza el 30 d’abril de 2025.

Quina documentació cal aportar?

Model normalitzat P4-001-24.


On i com es fa?

Cal tramitar la justificació electrònicament a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions "PMT".

Els usuaris que ocupen el càrrec d’interventor i/o de secretari-interventor poden signar i presentar justificacions de despesa.

Altres usuaris poden disposar de les funcions de signatura i presentació del tràmit sempre que estiguin habilitats per delegació d’un usuari signatari. En aquest cas, s’ha de lliurar a la Direcció de Serveis de Cooperació Local la documentació acreditativa de la delegació.


Quan es dona resposta?

La Diputació de Barcelona realitza els pagaments, amb caràcter general i si escau, en el termini de 30 dies des de l'entrada de la documentació.


Quin seguiment es pot efectuar?

Mitjançant el Portal es pot consultar l'estat de tramitació de l’acceptació. Els estats són:

  • Lliurada: Des del moment en què és tramesa per l'ens destinatari i fins a la seva revisió per part de la Diputació de Barcelona a efectes de determinar o no l'existència de defectes esmenables.
  • Pendent d'esmena: Des del moment en què la Diputació efectua un requeriment d'esmena a l'ens, en haver detectat, durant la revisió de l’acceptació, l'existència de defectes esmenables.
  • En curs: Des del moment en què la Diputació finalitza la revisió, en no haver-se detectat defectes esmenables.

Quina és la normativa aplicable?

Règim regulador del Programa específic extraordinari d’autonomia local.


Quin és el calendari de gestió de la convocatòria?

Vegeu el calendari de gestió en aquest enllaç.



Iniciar el tràmit




Programa específic de governança comarcal. Justificació.


Què permet?

Trametre a la Diputació de Barcelona la justificació de despeses dels ajuts atorgats en el marc del Programa específic de governança comarcal.


Qui el pot realitzar?

Ens destinataris dels ajuts.


Quan es pot realitzar?

S’estableixen els períodes de justificació que s’indiquen en aquest punt, llevat de l’excepció del punt següent:

  1. Primera justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 31 de maig de 2025.
  2. Segona justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2026 i fins al 31 de maig de 2026.
  3. Tercera justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2027 i fins al 31 de maig de 2027.
  4. Justificació final: entre el 2 de gener de 2028 i fins al 31 de maig de 2028.

Aquells ens que renunciïn al pagament avançat han de justificar la despesa en els períodes següents:

  1. Import periodificat per a l’any 2024:
    • Justificació voluntària: des de la notificació de la concessió de l’ajut i fins al 30 de novembre de 2024.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2025 i el 31 de maig de 2025.
  2. Import periodificat per a l’any 2025:
    • Justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 30 de novembre de 2025.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2026 i el 31 de maig de 2026.
  3. Import periodificat per a l’any 2026:
    • Justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2026 i fins al 30 de novembre de 2026.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2027 i el 31 de maig de 2027.
  4. Import periodificat per a l’any 2027:
    • Justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2027 i fins al 30 de novembre de 2027.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2028 i el 31 de maig de 2028.

Quina documentació cal aportar?

Model normalitzat P4-004-24.


On i com es fa?

Cal tramitar la justificació electrònicament a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions "PMT".

Els usuaris que ocupen el càrrec d’interventor i/o de secretari-interventor poden signar i presentar justificacions de despesa.

Altres usuaris poden disposar de les funcions de signatura i presentació del tràmit sempre que estiguin habilitats per delegació d’un usuari signatari. En aquest cas, s’ha de lliurar a la Direcció de Serveis de Cooperació Local la documentació acreditativa de la delegació.


Quan es dona resposta?

La Diputació de Barcelona realitza els pagaments, amb caràcter general i si escau, en el termini de 30 dies des de l'entrada de la documentació.


Quin seguiment es pot efectuar?

Mitjançant el Portal es pot consultar l'estat de tramitació de l’acceptació. Els estats són:

  • Lliurada: Des del moment en què és tramesa per l'ens destinatari i fins a la seva revisió per part de la Diputació de Barcelona a efectes de determinar o no l'existència de defectes esmenables.
  • Pendent d'esmena: Des del moment en què la Diputació efectua un requeriment d'esmena a l'ens, en haver detectat, durant la revisió de l’acceptació, l'existència de defectes esmenables.
  • En curs: Des del moment en què la Diputació finalitza la revisió, en no haver-se detectat defectes esmenables.

Quina és la normativa aplicable?

Règim regulador del Programa específic governança comarcal.


Quin és el calendari de gestió de la convocatòria?

Vegeu el calendari de gestió en aquest enllaç.



Iniciar el tràmit




Programa específic Lluita contra l’edatisme envers les persones grans. Justificació.


Què permet?

Trametre a la Diputació de Barcelona la justificació de despeses dels ajuts atorgats en el marc del Programa específic Lluita contra l’edatisme envers les persones grans.


Qui el pot realitzar?

Ens destinataris dels ajuts. Poden fer el tràmit les persones següents:

  • Interventor/a.
  • Secretari-interventor/Secretària-interventora.
  • Persones en qui els anteriors hagin delegat.
  • En cas d’absència acreditada dels anteriors, el secretaria/ària de l’ens i, en cas d’absència d’aquest, l’alcalde/essa o el president/a de l’ens.

Quan es pot realitzar?

Del 15 d’abril de 2025 al 30 de setembre de 2026, ambdós inclosos.


Quina documentació cal aportar?

Certificat normalitzat P4-006-24 i memòria d’actuació normalitzada P4-007-24.


On i com es fa?

Cal tramitar la justificació electrònicament a través de l’aplicació Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions PMT.


Quan es dona resposta?

La Diputació de Barcelona realitza la revisió de la documentació, i en conseqüència verifica o requereix esmena de defectes, amb caràcter general i si escau, en el termini de 30 dies màxim des de l'entrada de la documentació.


Quin seguiment es pot efectuar?

Mitjançant l’aplicació PMT es pot consultar l'estat de tramitació de l’expedient:

  • Lliurada: Des del moment en què l’ens destinatari presenta la documentació en la Diputació de Barcelona i fins a la seva revisió per part de la Diputació, a l’efecte de determinar l’existència o no de defectes esmenables.
  • Pendent d'esmena: Des del moment en què la Diputació efectua un requeriment d'esmena a l'ens, en haver detectat, durant la revisió de la documentació, l'existència de defectes esmenables.
  • En curs: Des del moment en què la Diputació finalitza la revisió, en no haver-se detectat defectes esmenables.

Quina és la normativa aplicable?

Règim regulador del Programa específic lluita contra l’edatisme envers les persones grans.


Quin és el calendari de gestió de la convocatòria?

Vegeu el calendari de gestió en aquest enllaç.



Iniciar el tràmit




Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026. Justificació.


Què permet?

Trametre a la Diputació de Barcelona la justificació de despeses dels ajuts atorgats en el marc del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026.


Qui el pot demanar?

Els ens destinataris dels ajuts concedits.


Quan es pot demanar?

Els períodes de justificació són els següents:

  • Primera justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 30 d’abril de 2025.
  • Segona justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2026 i fins al 30 d’abril de 2026.
  • Justificació final: entre el 2 de gener de 2027 i fins al 30 d’abril de 2027.

Aquells ens que renunciïn al pagament avançat, no obstant, han de justificar la despesa en els períodes següents:

  1. Import periodificat per a l’any 2024:
    • Justificació voluntària: des de la notificació de la concessió de l’ajut i fins al 30 de novembre de 2024.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2025 i el 30 d’abril de 2025.
  2. Import periodificat per a l’any 2025:
    • Justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 30 de novembre de 2025.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2026 i el 30 d’abril de 2026.
  3. Import periodificat per a l’any 2026:
    • Justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2026 i fins al 30 de novembre de 2026.
    • Justificació final: entre el 2 de gener de 2027 i el 30 d’abril de 2027.

Quina documentació cal aportar?

El formulari de justificació de despeses P4-002-24 i la memòria de justificació tècnica P4-003-24.


On i com es fa?

Cal tramitar la justificació electrònicament a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions de la Diputació (PMT).

Els usuaris que ocupen el càrrec d’interventor i/o de secretari-interventor tenen les funcions de signatura i presentació de les justificacions. Altres usuaris poden disposar de les funcions de signatura i presentació del tràmit sempre que estiguin habilitats per delegació d’un usuari signatari.


Quan es dona resposta?

La Diputació de Barcelona efectua els pagaments, amb caràcter general, en el termini de 30 dies des de l'entrada de la documentació.


Quin seguiment es pot efectuar?

Mitjançant el Portal es pot consultar l'estat de tramitació de les sol·licituds. Els estats són:

  • Lliurada: Des del moment en què és tramesa per l'ens destinatari i fins a la seva revisió per part de la Diputació de Barcelona a efectes de determinar o no l'existència de defectes esmenables.
  • Pendent d'esmena: Des del moment en què la Diputació efectua un requeriment d'esmena a l'ens, en haver detectat, durant la revisió de la sol·licitud, l'existència de defectes esmenables.
  • En curs: Des del moment en què la Diputació finalitza la revisió, en no haver-se detectat defectes esmenables, i fins a la concessió de l'ajut o desestimació de la sol·licitud.

El centre gestor responsable és el Servei de Mercat de Treball, adscrit a la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació.


Quina és la normativa aplicable?

Règim regulador del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026.

Vegeu el calendari de gestió en aquest enllaç.


Iniciar el tràmit