Justificació de subvencions destinades a finançar fires, mostres, mercats i festivals de referència organitzats pels ens locals de la província de Barcelona durant l’any 2019


Què permet

Presentar la documentació requerida per a la justificació de les subvencions destinades a finançar fires, mostres, mercats i festivals artístics de referència organitzats per ens locals de la província de Barcelona (2019).

Qui ho pot demanar

Els ens locals que hagin rebut la notificació de concessió de la convocatòria 2019 de les subvencions destinades a finançar fires, mostres, mercats i festivals artístics de referència.

Quan es pot presentar

Quan el projecte subvencionat es celebri entre l’1 de gener i el 31 de juliol de 2019, el període de justificació serà entre el 16 de setembre del 2019 i, com a màxim, el 14 de novembre del 2019.

Quan el projecte subvencionat es celebri entre l’1 d’agost i el 31 de desembre de 2019, el període de justificació serà entre el 15 de gener del 2020 i, com a màxim, el 31 de març del 2020.

Quina documentació cal aportar

OPCIÓ I

Certificació de funcionari públic, que contindrà:

  1. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.
  2. Certificat de justificació de subvencions per administracions públiques signat electrònicament pel secretari/interventor, i que haurà d’incorporar la següent informació: relació d’obligacions reconegudes de l’activitat, amb identificació del concepte de la despesa, creditor, import de la factura, data d’emissió, data de pagament i percentatge imputat a la subvenció. Per a l’acceptació d’aquest certificat caldrà que les factures hagin estat aprovades com a obligació reconeguda per l’ens beneficiari de la subvenció.
    S’haurà de justificar el cost total de l’activitat amb la indicació de si aquest ha estat finançat amb càrrec a la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona, amb fons propis del beneficiari o amb càrrec a subvencions rebudes d’altres ens concedents per a la mateixa finalitat.
    En la certificació emesa pel fedatari públic caldrà que consti el següent:
    1. Que l’ens beneficiari té arxivats, i a disposició de la Diputació de Barcelona, tots els documents originals justificatius de les obligacions referides en el certificat, així com dels ingressos que financen l’actuació.
    2. Que el total de les diverses fonts de finançament de l’actuació no supera el 100% del seu cost.
    3. Que el beneficiari està al corrent de les seves obligacions fiscals i financeres i amb la Seguretat Social.
  3. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o de l’actuació subvencionada.

OPCIÓ II

Informe d’auditor, en el model creat a l’efecte, que contindrà:

  1. Memòria de l’actuació, on constin les activitats realitzades i els resultats obtinguts.
  2. Memòria econòmica abreujada justificativa de l’activitat subvencionada que contingui:
    • Relació de despeses justificatives del cost total de l’activitat.
    • Relació d’altres ingressos o subvencions amb la mateixa finalitat, amb indicació d’import i procedència, o declaració de la seva inexistència.
  3. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o activitat subvencionada.

Informe de l’auditor, que haurà d’estar inscrit en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes, que revisarà el compte justificatiu amb l’abast que s’estableix a l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig. Aquest informe auditor haurà de fer referència als imports de pressupost i cost final de l’activitat, i fer les comprovacions necessàries per si hi ha hagut desviació entre ambdós imports; la correcta imputació de la despesa de personal i els costos que se’n derivin amb els límits assenyalats a la base 17. De la mateixa manera, haurà de contenir un apartat on s’acrediti que s’ha fet constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en tota la documentació impresa, en cartells i/o mitjans electrònics i audiovisuals que facin referència a l’activitat subvencionada.

En ambdós casos, per a l’acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada dins del període d’execució establert a la base 4 i hagi estat reconeguda o efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

Quin termini hi ha per respondre

Tres mesos a partir de la finalització del termini de justificació.

Com es presenta

Accediu al Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions (PMT) de la Diputació de Barcelona i seleccioneu l’expedient de què es tracti. En els tràmits disponibles, escolliu el tràmit de justificació, annexeu la documentació corresponent, i signeu i presenteu la documentació electrònicament, d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Quin seguiment es pot efectuar

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplets, es comunicarà a l’interessat, mitjançant el Portal de tràmits dels ens locals (PMT), la necessitat d’esmenar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de deu dies hàbils, a comptar de l’endemà que sigui notificat, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a la revocació o a la reducció de la subvenció segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament en cas que s’hagués avançat el seu pagament. Si un cop finalitzat el termini de presentació de la documentació justificativa aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir al beneficiari per tal que la presenti en un termini màxim improrrogable de quinze dies naturals, a comptar de l’endemà que sigui notificat, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a revocar la subvenció amb la conseqüent obligació de reintegrament en cas que s’hagués avançat el seu pagament.

Data d’expiració de vigència del tràmit

10 de setembre de 2020


Portal de tramitació (PMT)


Accés restringit