Justificació de subvencions destinades a finançar fires, mostres, mercats i festivals artístics de referència organitzats per ens locals de la província de Barcelona (2023)


Què permet

Presentar la documentació requerida per a la justificació de les subvencions destinades a finançar fires, mostres, mercats i festivals artístics de referència organitzats per ens locals de la província de Barcelona (2023).

Qui ho pot demanar

Els ens locals que hagin estat beneficiaris de les subvencions de la convocatòria destinada a finançar fires, mostres, mercats i festivals artístics de referència 2023.

Quan es pot presentar

Justificació voluntària: Fins al 15 de novembre de 2023.

Justificació ordinària: Del 16 de gener al 31 de març de 2024.

Quina documentació cal aportar

Els documents s'han de presentar en format PDF. El compte justificatiu simplificat s'ha de signar amb signatura digital vàlida.

OPCIÓ I

Certificació de funcionari públic, que contindrà:

  1. Memòria de l’actuació on es descriguin les activitats realitzades i els resultats obtinguts (assistents, entrades venudes, professionals acreditats, etc.) i les desviacions respecte el pressupost previst.
  2. Certificat de justificació de subvencions per administracions públiques signat electrònicament pel secretari/interventor, i que haurà d’incorporar la següent informació: relació d’obligacions reconegudes de l’activitat, amb identificació del concepte de la despesa, creditor, import de la factura, data d’emissió, data de pagament i percentatge imputat a la subvenció. Per a l’acceptació d’aquest certificat caldrà que les factures hagin estat aprovades com a obligació reconeguda per l’ens beneficiari de la subvenció.
    S’haurà de justificar el cost total de l’activitat amb la indicació de si aquest ha estat finançat amb càrrec a la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona, amb fons propis del beneficiari o amb càrrec a subvencions rebudes d’altres ens concedents per a la mateixa finalitat.
    En la certificació emesa pel fedatari públic caldrà que consti el següent:
    1. Que l’ens beneficiari té arxivats, i a disposició de la Diputació de Barcelona, tots els documents originals justificatius de les obligacions referides en el certificat, així com dels ingressos que financen l’actuació.
    2. Que el total de les diverses fonts de finançament de l’actuació no supera el 100% del seu cost.
    3. Que el beneficiari està al corrent de les seves obligacions fiscals i financeres i amb la Seguretat Social.

  3. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o de l’actuació subvencionada.

OPCIÓ II

Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:

  1. Memòria de l’actuació on es descriguin les activitats realitzades i els resultats obtinguts (assistents, entrades venudes, professionals acreditats, etc.) i les desviacions respecte el pressupost previst.
  2. Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb el contingut mínim de l’article 74.5 RLGS, que contindrà com a mínim un estat representatiu de la totalitat de les despeses i dels ingressos de les activitats subvencionades, degudament agrupades, amb indicació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions produïdes.

    La present memòria econòmica haurà d’anar acompanyada d’un informe emès per un/a auditor/a de comptes designat/da d’acord amb allò previst a l’article 74.2 RLGS.
    En aquest informe l’auditor haurà de fer referència a:

    En aquest informe l’auditor haurà de fer referència a:

    • pressupost inicial i cost final de l’activitat i haver fet les comprovacions necessàries per si hi ha hagut desviació entre ambdós imports,
    • la correcta imputació de la despesa directa i indirecta, amb els límits assenyalats en les presents bases,
    • si s’escau, la verificació d’haver sol·licitat tres pressupostos quan la quantia de la contractació superi l’import del contracte menor,
    • la comprovació que s’ha fet constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en tota la documentació impresa, en cartells i/o mitjans electrònics i audiovisuals que facin referència a l’activitat subvencionada.
    • que la persona que presenta la justificació té poders suficients per fer-ho.

    L’auditor de comptes, que haurà d’estar inscrit en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes, revisarà el compte justificatiu amb l’abast que s’estableix a l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig.

    Per a l’acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada dins del període d’execució establert a la base 4 i hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

  3. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o de l’actuació subvencionada.

Quin termini hi ha per respondre

Tres mesos a partir de la finalització del termini de justificació.

Com es presenta

Accediu al Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions (PMT) de la Diputació de Barcelona i seleccioneu l’expedient de què es tracti. En els tràmits disponibles, escolliu el tràmit de justificació, annexeu la documentació corresponent, i signeu i presenteu la documentació electrònicament, d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Quin seguiment es pot efectuar

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplets, es comunicarà a l’interessat, mitjançant el Portal de tràmits dels ens locals (PMT), la necessitat d’esmenar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de deu dies hàbils, a comptar de l’endemà que sigui notificat, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a la revocació o a la reducció de la subvenció segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament en cas que s’hagués avançat el seu pagament.

Si un cop finalitzat el termini de presentació de la documentació justificativa aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir al beneficiari per tal que la presenti en un termini màxim improrrogable de quinze dies hàbils, a comptar de l’endemà que sigui notificat, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a revocar la subvenció.

Data d’expiració de vigència del tràmit

31 de juliol de 2024.


Portal de tramitació (PMT)


Accés restringit