Sol·licitud Subvencions Reempresa 2024
Què permet
Presentar la documentació per a sol·licitar subvencions, mitjançant el procediment de concessió directa amb concurrència, destinades a finançar l’execució de l’activitat Reempresa dels ens locals de la província de Barcelona.
Es pot accedir a les bases de la convocatòria 202420245120015163 a: https://www.diba.cat/web/economieslocals/reempresa
Qui ho pot demanar
Podran ser beneficiaris d’aquestes subvencions els ens locals de la província de Barcelona que hagin de realitzar l’activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectats per cap de les prohibicions contingudes a l’article 13 LGS i tinguin subscrit i en vigor un conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per a la consolidació i desenvolupament de la compravenda d’empreses (Reempresa) a nivell local.
Mitjançant Decret de la Presidència de la Diputació de Barcelona (ref. reg. D 15418/2023), de data 4 de desembre de 2023, es van aprovar els convenis específics entre la Diputació de Barcelona i 35 ens locals per a la consolidació i desenvolupament de la compravenda d’empreses (Reempresa) a nivell local a la província de Barcelona (2024-2027).
Quan es pot demanar
Els ens destinataris han de presentar la sol·licitud, a través del PMT, dins el termini comprés entre els dies 16 al 30 de setembre de 2024, ambdós inclosos.
El termini màxim per presentar la justificació, a través del PMT, serà el dia 22 de novembre de 2024 inclòs.
La Diputació de Barcelona comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) el text de la convocatòria i la informació requerida per tal de publicar l’extracte de la convocatòria al BOPB.
Quina documentació cal aportar
Model de sol·licitud normalitzat que s’incorpora a les Bases específiques de la convocatòria 2024 com Annex 1A.
Model de justificació normalitzat que s’incorpora a les Bases específiques de la convocatòria 2024 com Annex 1B i d’acord amb el que es regula a la base 22 de les esmentades Bases.
Quin termini hi ha per respondre
El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
Com es pot demanar
Per iniciar el tràmit s’ha de presentar la sol·licitud a través del Portal Municipal de Tràmits (PMT) de la Diputació de Barcelona, d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Quin seguiment es pot efectuar
En cas que, fruit de la revisió pel centre gestor responsable, es determini l’existència de defectes esmenables, per no complir amb els requisits i condicions establertes per al tràmit, o perquè no es pugui verificar amb exactitud el compliment dels requisits i condicions establerts es procedirà de la següent manera:
- S’enviarà una notificació electrònica que identifiqui l’expedient afectat i concreti clarament el defecte.
- L’esmena del defecte és condició indispensable per a prosseguir amb el tràmit. En la regulació de cada tràmit s’estableix el termini per a efectuar-la, que es comptarà des de l’endemà de rebre la notificació.
Data d’expiració de vigència del tràmit
El 22 de novembre de 2024 inclòs.